Service Magic Reviews

Show reviews that mention
leads service contractor money contractors business phone people job customer
Filter review
Most helpful review

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer

Fraud

They claim to do background checks of all their service pros. They claim to guarantee the pros are highly qualified pros. My recommended pro was Transform Home Improvement. They are the worst. They made unlawful demands for financial proof of a cash sale. Transform Home Improvement wanted me to send them copies of my bank statements. I told them they could call the bank to check and see it the check was good. They refused to go on with the contract and even start the job until they got the bank statements. I told them I was not comfortable with their demand and cancel the contract and return the check. They cashed the checks the next day. I thought Home Advisor had my back. No, they said they could call them and see what they wanted to do. What! I tried everything to get in touch with Transform Home Improvement but all road led back to Home Advisor. They completely blocked all calls to the contractors. I could only deal with Home Advisor, and they seemed to be dragging their feet. They were in no hurry to get my $8274.81 returned. This left me with no heat and no money to hire a reputable contractor. Home Advisor just didn't seem to think there was a problem with giving them all the time in the world to fix this. The background check didn't mention the BBB had zero stars for this company and numerous poor reviews. I did not check these things first because they said they checked. They did not. DO NOT TRUST THEM, THEY LIE. I have reported this to the attorney general for fraud on both parties. Do your own background check and you will see that they don't.

User's recommendation: Do not use Home Advisor. They lie and hire bad companies.

View full review
ID
#2322316 Review #2322316 is a subjective opinion of poster.
Service
Sears Boiler Repair
Loss
$8274
Preferred solution
Full refund
New Reviewer

What I read was NOT TRUE!

I'm not sure what happened but the City of Hope is a beautiful hospital with caring nurses and doctors You, not just patients, but look after you with doctors/nurses with heart. My little sister was 1 when she was diagnosed with Leukemia. Because of the blessing of the City of Hope and their doctors, there would have been NO hope, for my little sister. She is now 41 years of age and the city of Hope sees her yearly still. She invited to a reunion for survivors yearly. She is a Celebrity of HOPE. Each year they will give the survivors buttons with the number of years they have been in remission. She looks so young but has 40 years of remission. Everyone folks to her for HOPE. She also has become friends with many of the survivors over the year. The city of Hope is a place of miracles and it saded me to think others may have a problem with them. The city of Hope and may prays to the Lord = Life Miracles
View full review
ID
#2503903 Review #2503903 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Negative

Scam phone call?

919-999-****, which belongs to Service Magic, called me this morning. First, a pre-recorded message telling me my social security was being suspended and to talk to an officer press one came onstay . I did and got the "your call is important to us..." I hung up and researched the number and found out it belonged to Service Magic. I think this company should be reported for fraud. A more vulnerable person than I could have been scared.

User's recommendation: stay away from this company and if you get a call report it.

View full review
ID
#2417776 Review #2417776 is a subjective opinion of poster.
Location
Cary, North Carolina

This company is a bad business type. Stay away they charge for bids that are not in any way shape or form related to the installer of product

Still charging me and ive cancelled they are no good. Iys just like america its falling apart. Cant wait til the true americans get back to work instead of these companies that are getting the bids and work. Trust me they are never a thougjt in my mind. Lost so much and wont get anybody on a phone after this.
View full review
1 comment
#1727535

garbage cost more in the long run..........true junk always broken down don't waste your time if you need a phone get a cheap cell phone..............................................watse of tim

ID
#1540824 Review #1540824 is a subjective opinion of poster.
New Reviewer

False and fake leads promises not kept!

I have used service magic in the pass around 2006 thru 2008 My first 6-months was not bad but after that all downhill from there I was keep getting leads that were just not real I would get leads and the people would say they did not want any quotes, they would say they don't know what I am talking about, some people could not even speak English. But the most flustering thing was people would contact you with all this work they were all ready to go right now. then you would never hear from them service magic reps. would just say that just happen sometimes while that lead would remain post as available project that needed a quote. SCAM!
View full review
ID
#1504188 Review #1504188 is a subjective opinion of poster.
Pros
  • I got 2-jobs
Cons
  • Fake and false clients
Reason of review
Bad quality
Loss
$2000
Preferred solution
Full refund
Service Magic's reply to:

Bathroom remodel

Hi Anne, We're sorry to hear about the experience you had with this pro. We have forwarded your concerns to the proper channels and a rep will reach out to assist you shortly. In the meantime, please feel free to submit a review for the pro here: https://www.homeadvisor.com/write-a-review/ and reach out to emailus@homeadvisor.com if there is any further assistance we can offer. -HASupport
ID
#1129730 Review #1129730 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
Not as described/ advertised
Loss
$1405
Preferred solution
Price reduction

Handy Husband of Annapolis, MD is not a professional contractor by any stretch of the imagination. He replaced my guest bath vanity and fixtures and he did not test that he had installed the plumbing fixtures properly.

The faucet is leaking onto the bottom of the vanity and the hardwood floors below. He left the area that he was working in a complete mess. He scrubbed his tools in my kitchen sink with my pot/pan scrubber and left the mess for me to clean up, he mopped my guest bath and foyer, which he was remodeling with toilet bowl water and when I called him out on it he replied in an aggressive narcissistic manner. I called him on Saturday, November 11th and he said that he could be out on Monday November 13th.

He did nothing that he stated in his professional mission statement. I highly recommend that you remove him from your list of professionals.

SERVICE MAGIC WAS A SCAM AND SO IS HOME ADVISOR-DO NOT SIGN UP!!!

2009 As a start up carpet cleaning business, I started paying for leads from Service Magic and mostly, I got the run around. People who had already been called so many times by other carpet cleaners, that they didn't bother answering the phone anymore or were very irritable about talking to me? Leads in 2009 were about $20 and now, I hear, they are $50 from Home Advisor. So after getting the run around about 6 months, I finally threw in the town and cancelled my business with Service Magic (Now Home Advisor). As a result, they erased all my hard earned reviews and hi-jacked my online phone number with an 800 number that lead right back to them. When customers were trying to reach me, Service Magic reps told them I was no longer available and that other contracted services could assist me. When I found out about this, I called the highest ranking *** at Service Magic and explained to him that this is business piracy and that I was going to take them to court and sue the *** out of them. The supervisor I spoke with did everything in his power to undo the damage caused, but it took a few weeks and finally I was free of the Service Magic Curse. Now Home Advisor is calling me and wanting my business and I gave them a history lesson on my experiences with Service Magic and told them never to call me again! These people are relentless!!
View full review
2 comments
#1395978

Yes it is a scam. I signed up as a professional and expected to get leads that were legit and would pay off in new projects for me.

The leads were horrid and I was charged for each and every call I got whether or not I could contact the client.

And even when I managed to contact the client they were not even interested in doing any work. It is a major scam and they took my money right out of my bank account and I have nothing to show for it.

#1667026
@PissedConsumer1395978

Service Magic and Thumbtack is a scam I been in business 30-years I can't believe that people can operate a business this way and stay in business. I have leads from these company sent to me and turn around in 10-mintue after (supposed client) they contact me wanting Quote never any other contact never hear from them I paid up to $150 for these leads THERE IS NO WAY IT IS A SCAM!!!!

View more comments (1)
ID
#871013 Review #871013 is a subjective opinion of poster.
Location
Tulsa, Oklahoma
Reason of review
Poor customer service
Service Magic's reply to:

Very Unhappy Homeowner

This is an unfortunate incident with the landscaper you hired as this is not the behavior expected of home service professionals in our network. We will reach out shortly to discuss if and how we can help resolve this issue.
ID
#758945 Review #758945 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Jaime hernandez
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
Let the company propose a solution
New Reviewer

Home Advisor does not honor or vouch for their referrals. I hired a matched pro.

Jaime Hernandez of Appeal Landscaping of Hempstead, NY destroyed my property. He was hired to trim my trees and shrubbery and instead did removal of my trees and shrubbery. Drove his truck on my property broke underground sprinklers and left branches and tree trunks everyone. He then asked for twice the fee as he did more work than he expected.

No one gave him the okay to remove my trees and bushes. My pine tree, my Japanese maple, my Junipters, my weeping willow, my yuccas, my lavender, etc etc are gone. I do not understand Jaime's thought process to remove live trees, shrubs, and plants. I am so sad.

I called Home Advisor.

Apparently they do not require liscens es for many of the services that they recommend pros for. I am left without any recourse, except to mourn my loss.

Home Advisors do not check out or stand by their recommendations

SERVICEMAGIC MADE ME ILL !!!!

Servicemagic contractors were really quite horrid and made me feel really quite ill, They were demanding i use them for my asbestos removal project at my cottage. Luckily I found a company on Google called http://www.asbestos-removal-cost.co.uk/ They sent me 5 quotes from different contractors in my area. The price was different from the contractors but they did not pester me for the work. I found the contractors that Asbestos removal cost use are very different from the bully tactics of the contractors from service magic. If you have an asbestos enquiry I would keep well away from service magic and stick with asbestos removal cost. Great service and zero hassle. Fab company xxx King regards Lucy Powell x
View full review
1 comment
#1199399

Lucy,was wondering the size of the asbestos you removed from your cottage and how much you were charged. I'm looking for the same kind of service in S.C.

but can't believe price quotes I'm getting.

Thanks Dwain

ID
#697434 Review #697434 is a subjective opinion of poster.
Location
London, England
Cons
  • Horrid
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
They really need to check the contractors they use as they are not very good.
Service Magic's reply to:

Service Magic - Contractor Review from Southport, England

Unfortunately, our U.K. office has closed. If you need further assistance please contact emailus@homeadvisor.com.
ID
#633837 Review #633837 is a subjective opinion of poster.
Reason of review
Poor customer service
New Reviewer

Contractor preston loft conversions have left the job half finished & did not contact the council to have building inspector regs to check on job throughout the loft conversion. Job was started Oct 2014 & was supposed to be completed by Dec 2014. I have been left with job incomplete & contravening building regs .

2 comments
#989361

Hello,

We're sorry to hear you experienced difficulties with your project. If you would like to file a rating, review, or complaint about this contractor, please reach out to us at emailus@***.com and we will be happy to help.

Thanks,

HA Support

#985686

Hello,

We're sorry to hear that your contractor did not complete your project to your satisfaction. If you would like, please visit our website or contact us at emailus@***.com if you would like to leave a rating or review for this contractor.

Please let us know how we can help!

Thanks,

HA Support

View more comments (1)

Service Magic Leads Review from Tyngsborough, Massachusetts

I was a service magic contractor for a few years and loved the service . I made alot of money with all the jobs I landed . And I controlled how much money I spent with each month
View full review
1 comment
#1123410

TROLL!

ID
#626215 Review #626215 is a subjective opinion of poster.
Location
Tyngsborough, Massachusetts
Reason of review
Good quality
They collect weak and unqualified leads and sell them to as many people as they can. The basic system is flawed. The service is saturated with hungry , needy contractors that are looking for jobs and the competition for the leads is fierce. And the leads are so bad you...
View full review
View full review
4 comments
#1760854

This outfit charges for leads that are not checked out or qualified. The business model is designed to bilk as many contractors as possible and they have no shame or mercy when you figure out how dishonest they are.

They know how to drain your bank account with out any worries about your hard earned money going into their pockets..They lie from the outset and lie to cover up the first lies..It's hard to get out from the agreement without paying fees and special charges. Don't waste your money with this scam..They will lie about their intentions and make you feel a deep regret for getting involved.

It is just a big relief to not have to deal with these con artists. A lesson learned...you can't trust thieves and liars...

View more comments
ID
#611689 Review #611689 is a subjective opinion of poster.
Location
Seattle, Washington
Reason of review
Not as described/ advertised
Service Magic's reply to:

Credit card fraud(Home Advisor)

We're sorry to hear we have upset you so much. If you would like to speak with a representative, please let us know by emailing emailus@homeadvisor.com.
ID
#605617 Review #605617 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Very poor scam
Reason of review
unathorizes use of my credit card
Loss
$400
Preferred solution
Other people take some sort of action instead of just blogging.

These *** took my credit card number from 2010,and started charging a 29.99 fee for no reason(Aug.2014) I think law enforcement should be contacted and we should get together for a class action lawsuit. What they did was not an accident but, just like taking my card from my wallet and using it.

I am filing a police report and since it is in another state I will probably have to file a report to the Secret Service. I encourage any one that they have done this too. Contact local police and file a report, if out of state I think you have to involve the Feds.

I am also getting an attorney in Colorado to sue them. I don't care how much it cost.

2 comments
#1063390

I am a Roofing Contractor. When I quit using a company that has my debit or credit card number I ALWAYS call my bank that same day and tell them to cancel my card and send me a new one with a new number.

#955892

Hello,

So to hear that it seems your credit card was billed in error. If you could please get in touch with us at emailus@***.com we would be happy to address your concerns.

Thank you,

HA Support

View more comments (1)

Service Magic Review

Wow, I'm really disappointed to read the complaints about this company. I was looking them up to find a service as I had used them a few times in the past and was extremely happy with the choice I made in providers. I never considered what the contractors had to deal with on their end. I would be very reluctant to deal with a contractor not backed by a reference and find many contractors in NJ very difficult to rely on. Service Magic checked on my satisfaction with responses, checked on whether I was using one of their referred professionals and checked on my satisfaction after the job was done. At one point I received an estimate and wrote a deposit check to the contractor, because of some unexpected hardship I could not schedule the job for over a year. I was neglectful in never contacting the contractor to let him know after postponing the job what was going on. Prior to contacting him more than a year later I checked in with Service Magic to find out whether I could expect him to honor the original estimate and was told yes. However, when I contacted the contractor, there was never even a concern. He was prompt, reliable, did beautiful work and had the original estimate with him and collected the balance that I was expecting to pay. All went off completely without a hitch. About a year ago I contacted them again for a plumber and again was connected with a professional I will contact again as needed. I see the comments written by contractors here and it is unfortunate what they deal with but I do believe them. However, one recommended sticking with flyers and ads and cold calls. As a prospective customer, I would be very cautious about finding a professional using those means and would only do so if I had no other recourse but would look at their reviews and investigate them thoroughly. Yet I have done just that in the past and still wound up having to file complaints and seek assistance in dealing with them. I read reviews and honestly it's rare people will write good reviews, most only come on to write bad ones as their only means of recourse. When I read a good one I assume it was written by an employee, friend or family member with a vested interest in the contractor. Sad to learn this service is not able to find a way to be fair to their clients on both ends.
View full review
1 comment
#956592

Hello,

We're very glad to hear that you've had great experiences with our contractors, and we very much appreciate you taking the time to write this review.

We hold ourselves accountable, respond to and address the concerns of every complaint we receive.

We are constantly working to improve our service for both the homeowners and contractors who look to us for support.

Again, thank you so much for taking the time to provide your feedback, and we look forward to assisting you on your next project.

Thanks,

HA Support

ID
#604430 Review #604430 is a subjective opinion of poster.
Location
Mount Laurel, New Jersey
Pros
  • Contractors i used
Reason of review
Disappointed that good contractors no longer want a relationship
Preferred solution
Company has to find a way to please both, contractors and consumers for their integrity so I can resume being a confident client.

Service Magic Leads Review from Port Huron, Michigan

I was a contractor for service majic they sent me leads and charged for them but they were all cold leads .when i call the people they act like they dont knowwhat im talking about.when i threaten to cancel service majic they send a bunch of leads at once to run up bill.
View full review
2 comments
#1667033

This is the same thing that happen to me. I call one client they could not even speak English but they could say no need work Good bye! It Is a scam these type of company all have the same practice string you along make hug promises and cannot deliver.

#946506

Hello,

We are sorry to hear about your experience with us, but we are always appreciative of receiving feedback from our customers. If you would like to send your contact information to emailus@***.com, someone will be happy to reach out to you to discuss your concerns.

Thank you,

HA Support

View more comments (1)
ID
#595610 Review #595610 is a subjective opinion of poster.
Location
Port Huron, Michigan
Reason of review
Not as described/ advertised
Service Magic's reply to:

This company is scam, They take your money without result

We're sorry to hear you dislike our company. If you would like to speak with a representative regarding your concerns you can reach us at emailus@homeadvisor.com.
ID
#584460 Review #584460 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Very poor scam
Reason of review
Don't provide service
Loss
$150
Preferred solution
Full refund

We paid this company for referral service to introduce and send us new customer but every customer we were referred to was already referred to at least 10 other companies and they didn't need our services and this company still charged us $35.00 per referral then their reputation got so bad so quick they changed their name to home adviser pro. We have had many issues with them and we strongly suggest not to use or sign up with them.

We are service provider and even consumers were having major issue with this company. DO NOT GIVE THIS COMPANY ANY MONEY, YOU NEVER GOING TO GET GOOD RESULT

2 comments
#1047258

wow,i didn't know they changed their name.. I almost signed up with them... Havent read much good stuff on here...I will look elsewhere..

#933588

Hello,

We're sorry to hear that it seems you had a bad experience with us, but we appreciate your feedback. If you would like to reach out to us to discuss your concerns, please contact us at emailus@***.com and we would be happy to open some communication with you.

Thank you,

HA Support

View more comments (1)

Brands Related to Service Magic

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article